Hírek

2017.05.23.

Posztmodern Marketing Turisztikai Konferencia

Posztmodern Marketing Turisztikai Konferencia

marketing gyakorlatának – amennyiben sikeres akar lenni – követnie kell annak a kornak az eszmerendszerét amelyben él és dolgozik. Napjaink uralkodó eszmerendszere a posztmodern, ezért nem véletlen, hogy a marketing legújabb hatása a posztmodern marketing.
A posztmodern elsősorban a filozófiában jelenik meg, de erősen jelen van a művészetekben, mint az irodalom, a zene, a képzőművészet, illetve építészet területén is. Sőt, sok példa látható a posztmodernnek a politikában való megjelenésére is. Nem meglepő így, hogy a posztmodern megjelent a turizmusban is, és ott, mint a gazdaság egyik húzóágazatában is erősen érezteti hatását.
A posztmodern marketing olyan, gyakran meglepő, de mindenképpen kiemelkedően hatásos marketing módszereket használ, amelyek a posztmodern filozófián alapulnak.
Napjainkban a turisták igényei, összetétele és a kommunikáció módja is alapvetően megváltozott és folyamatosan változik.
 A mai turisztikai fogyasztó már nem ugyanazokat a tömegtermékeket és szolgáltatásokat keresi, mint pl. a 70-80-as években, amikor beindult a szervezett tömeges turizmus, a csomagtúrák időszaka és óriási léptékű fejlődésen ment keresztül a turizmus és szállodaipar is.
Évtizedek óta állandó beszédtéma a szakmában és mára már teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy az internet megjelenéseteljesen átalakította a turizmus szerkezetét, a csoportos turizmus ideje lejárt, a vendégek egyre tudatosabban és önállóbban döntenek utazásukról és szervezik meg saját maguknak az utakat a digitális technikai eszközök segítségével.
Mint minden alapvető gondolati rendszer esetében, a posztmodern is olyan, hogy gyakran a legsikeresebb művelői ösztönösen végzik azt a tevékenységet, anélkül, hogy tudnák, mit is csinálnak. Ettől azonban még nem veszíti el ez a posztmodern jellegét. Az ösztönösség azonban nem minden esetben, nem mindenkinél van jelen, és ezért nem is segít mindenkinek, minden esetben a legeredményesebb marketing módszerek megtalálásában, hanem e helyett tudatos gondolkodás nyomán lehet eljutni az eredményekhez.
Éppen ezért tervezzük ezt a konferenciát, melynek célja a posztmodern kor kihívásainak, valamint a jó példáknak (best practice-eknek) a bemutatása a turizmusban és a turizmusmarketingben egyaránt, hogy segítsük azokat, akik fel kívánják használni a legújabb kutatásokat, a legeredményesebb marketing módszereket és praktikákat a saját munkájuk során.