Hírek

2018.01.17.

Új belföldi kampány indul a téli kikapcsolódás népszerűsítésére

Új belföldi kampány indul a téli kikapcsolódás népszerűsítésére

Új belföldi kommunikációs kampányt indított a téli kikapcsolódás, az egészségturizmus és a gyógyvíz népszerűsítésére a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a hétfőtől egy hónapon át tartó akcióhoz eddig több mint 200 szálláshely és fürdő csatlakozott speciális ajánlatokkal – jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn, Budapesten.

​Guller Zoltán kiemelte: Magyarország négy évszakos úti cél, amely a téli időszakban számos élményt kínál. Szeretnék elérni, hogy minél többen vegyenek részt téli belföldi pihenésen. Sikeres belföldi turizmus nélkül nincsen sikeres beutazó turizmus sem – fogalmazott a vezérigazgató.

Közölte, hogy a kampányhoz kapcsolódó téli feltöltődés nevű speciális ajánlatok a hellomagyarorszag.hu oldalon elérhetőek január 15. és február 15. között. Hozzátette, óriásplakátokon, tv-hirdetésekkel és rádiós spotokkal népszerűsítik a lehetőségeket.

Elmondta, a belföldi turizmus folyamatosan és dinamikusan nőtt az elmúlt hét évben, 2010-hez képest tavaly már megkétszereződött az utazások száma. Úgy vélte, több régióban is sikerült a szezonalitást csökkenteni, de még nem érték el azt, hogy az emberek az egész évet alkalmasnak találják a kikapcsolódásra.

A téli kampányban az MTÜ együttműködik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével (MSZÉSZ), és a Magyar Fürdőszövetséggel (MFSZ), a kampány bemutatja egy-egy úti cél egészségturisztikai kínálatát, legismertebb gyógyvizeit és fürdőit, felhívja a figyelmet az elérhető kulturális élményekre, például a farsangi hagyományokra.

Könnyid László, a MSZÉSZ elnöke ismertette: a szövetség tagjainak több mint fele vidéki szálloda, ahol a téli időszakban fontos a forgalom élénkítése, ezért önálló csomagajánlatokat dolgoztak ki a részt vevő szolgáltatók, és a vendéglátóhelyek. A tavaly január-márciusi időszak 2 százalékos növekedést hozott a belföldi szállodákban, a gyógyszállodák 3,5 százalékos vendégéjszaka-növekedést értek el, ami azt mutatja, hogy van még tartalék – mondta.

Czeglédi Gyula, az MFSZ elnöke arról beszélt, hogy az esemény mottója a „töltődj fel testben és lélekben a hazai gyógyvizekben”. A fürdőszövetség azért csatlakozott a kezdeményezéshez, mivel a fürdők forgalma a téli időszakban visszaesik, és szeretnék, ha a fürdők kevesebb veszteséget szenvednének el – közölte. A fürdőszövetség az akció folytatásaként februárban majd a magyarországi gyógyfürdőket, és az igénybe vehető gyógykezeléseket népszerűsíti. A fürdőszövetség el szeretné érni, hogy az egészséges életmód természetes és állandó részévé váljon a gyógyfürdőzés – fejtette ki.

Forrás: https://www.hirado.hu/belfold/kozelet/cikk/2018/01/15/uj-belfoldi-kampany-indul-a-teli-kikapcsolodas-nepszerusitesere/